טיפים למורה המתחיל

אחרי לא מעט שנים של התלבטות בסופו של דבר בחרת להיות מורה? למדת ואפילו הוצאת תעודת הוראה? אם כך, ברור מדוע אתה מתרגש, עכשיו, כאשר אתה עומד להיכנס בפעם הראשונה בחיים בתור מורה ולעמוד לבד מול כיתה שלמה. זה לא משנה אם אתה הולך להיות מחנך או מורה מקצועי והאמת היא, שזה גם לא לגמרי חשוב מול איזה גילאים אתה עתיד לעמוד. מה שבטוח זה שאתה זקוק למספר טיפים שמיועדים למורה המתחיל, כי להיות מורה זה לא עניין פשוט. יש מי שחבר בתחום הזה מתוך אידיאולוגיה ואילו אחרים בחרו בו מתוך נוחות. מה שבטוח זה שברגע האמת, כאשר תעמוד מול ארבעים ילדים, תצטרך לדעת איך עושים את זה ובעיקר – איך לגרום לאותה חבורת ילדים לא לפחד ממך אך לכבד אותך לכל אורך השיעור.

איש מקצוע

הכן את עצמך לפני כל שיעור

הטיפ הכי חשוב בכל מה שקשור להוראה, זה להגיע מוכנים. אם תדבר על כך אפילו אם אנשים שנמצאים במערכת מזה שנים רבות אתה תראה שכולם יגידו לך: אם אתה לא מגיע מוכן לשיעור צפה לבעיות. אומנם זה נכון שככל שצוברים יותר ניסיון אפשר גם לאלתר ולהימנע מבעיות אפילו כשלא מגיעים מוכנים, אך לכל הדעות זו לא בדיוק הסיטואציה שלך. לכן, כאשר אתה חושב על השיעורים הראשונים, כדאי יהיה להכין את הכול מראש ולהגיע עם לא מעט אלטרנטיבות.

הגמישות שלך בעבודה

עוד טיפ הוא באמת להישאר כמה שיותר גמיש. כלומר, לא אחת קורה שמורים מתכננים את מהלך השיעורים ומכניסים בו גם לא מעט פעילויות שמבחינתם יכולות להיות מאוד מעניינות ומהנות. עם זאת, לא אחת קורה שבפועל הדברים מתגלגלים אחרת והתלמידים, במפתיע, בוחרים לא לשתף פעולה. לכן חשוב להישאר גמיש ולקחת בקלות גם מצבים כאלה. למעשה, מומלץ להכין מראש לפני כל שיעור כמה אלטרנטיבות להעברת החומר, כי אם בשטח תגלה שהתלמידים לא משתפים פעולה, תמיד תוכל לבחור דרך אחרת ללימוד.

סבלנות ועוד קצת סבלנות

אם יש משהו שאתה חייב שיהיה לך, והרבה, זה סבלנות. אתה לא באמת יכול להיות מורה טובה אם אין לך סבלנות ואם אתה לא מכבד את מי שנמצא מולך. כלומר, אם לרגע תזלזל בתלמיד שלא מבין, אתה עלול לאבד אותו לעד. לעומת זאת, אם תגיע עם גישה שאומרת שלכל תלמיד יכולים להיות קשיים אך בסופו של דבר כולם יכולים להבין את החומר – צפויה לך הצלחה. הסבלנות צריכה לבוא לידי ביטוי בכל דבר שאתה עושה בהקשר של ההוראה, אך מצד שני, עליך גם לדעת להציב גבולות. אם התלמידים שמולם אתה עומד ירגישו לרגע שאתה חלש או "טוב מידי", בהחלט עלול להיות שהם ינצלו זאת לטובתם. חשוב להקפיד על כל הדברים הללו ובעיקר לזכור שגם אם שיעור מסוים לא יצא טוב, לא הקשיבו לך והיה כאוס בכיתה, זה לא אומר שום דבר על העתיד. מותר לך לעשות טעויות, אתה חדש במערכת וגם אתה, כמו כל אחד אחר, צריך לצבור ניסיון. כולנו לומדים גם מטעויות כך שחשוב שלא תהיה קשוח מידי עם עצמך ושתיקח את הזמן עד שתהפוך למורה מוצלח במיוחד.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים