ניוזלטר מרץ 2011  
למידה בלתי פורמאלית – הונאה או יעילה?
מאת: ורד זולר, מפתחת תוצרי למידה

ברוח למידת 2.0 שוטטתי באתר Chief Learning Officer ומצאתי דיון מעניין בנושא למידה בלתי פורמאלית: האם יש באמת דבר כזה? מהי מידת האפקטיביות של למידה מסוג זה? איך אפשר להעריך תפוקות של למידה כזו? האם צריך בכלל להעריך?
המגיבים וכותבים מסכימים כמובן פה אחד שלמידה בלתי פורמאלית קיימת, חיה ובועטת, ונותנים לכך מגוון דוגמאות החל מחיי היומיום וכלה בארגונים עסקיים. אחד הכותבים ציין את פרויקט Dare2Share של חברת BT, פרויקט גדול שזה בפרסים, כדוגמה לפרויקט למידה  2.0 שהצליח.
בסוגיית אפקטיביות הלמידה עולה בין היתר ההתראה שלמידה בלתי פורמאלית עלולה גם להוביל ללימוד שגוי ולהנצחת טעויות. אחד הכותבים מיין כי למידה בלתי פורמאלית היא משתנה שיש לקחת בחשבון בתכנון ובהוצאה לפועל של כל תכנית רשמית, אך הניסיון לעקוב, למדוד ולכמת אותה באופן כלשהו היא מרדף שווא.
בשאלות הנוגעות ליכולת ולצורך בהערכת למידה בלתי פורמאלית, הדעות חלוקות: יש הטוענים כי למידה פורמאלית במהותה אינה שיטתית ומוסדרת ועל כן לא ניתן ולא צריך להעריך אותה, ואילו אחרים טוענים, שרק הבנייה כלשהי (וכתוצאה ממנה הערכה) של למידה בלתי פורמאלית, תוביל לניצול מיטבי של שיטת הלמידה הזו

לכניסה למאמר לחץ כאן.