אוניברסיטה, מכללה או קורס מקצועי?

אתם מרגישים שהגיע הזמן להשקיע בעתיד שלכם? טיילתם כבר בכל המקומות שרציתם לראות בעולם והגיע העת להיות רציניים יותר? אם כך, ברור מדוע אתם חושבים על לימודים. זה נכון שלא חסרים סיפורים על אנשים שהצליחו בחיים ואפילו התעשרו בלי שהם למדו יותר מידי, אך האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון הזה? רוב האנשים יענו על כך בשלילה. מעבר לכך שאולי יש לכם התלבטות לגבי המקצוע שאותו תרצו ללמוד, טבעי שגם תחשבו על המסגרת הנכונה לכם ביותר. האם אתם רוצים לעשות תואר ראשון מלא באוניברסיטה? או שאולי דווקא מכללה זו הכתובת הנכונה עבורכם? האם קורס מקצועי יוכל להוות את הפתרון עבורכם? אין תשובה אחת נכונה לכל השאלות הללו, כי כמובן שזה עניין מאוד אינדיבידואלי וכל אחד יצטרך לקבל את ההחלטה הנכונה עבורו.

תואר

מהם היתרונות של מסגרת הלימוד שבה אתם בוחרים?

אם אתם מתלבטים בין אוניברסיטה ובין מכללה, טבעי שתנסו לבדוק מה יכול להיות טוב יותר ואיפה מחכים לכם יותר יתרונות. מצד אחד, עדיין תואר מאוניברסיטה בדרך כלל נחשב לרציני יותר, אך מצד שני, תנאי הקבלה ברוב המכללות יהיו נוחים יותר. לכן, אם אתם לא יכולים להתקבל לתואר שמעניין אתכם באוניברסיטה, בהחלט כדאי יהיה לבדוק את האפשרות של מכללה. כמו כן, יש לבדוק את השאלה באיזו אוניברסיטה או מכללה אתם חושבים ללמוד, כי אין ספק שיש מכללות רציניות ביותר ששמן ידוע למרחקים. לעומת זאת, אם אתם חושבים לעשות קורס מקצועי כדאי שתכירו גם את היתרונות של בחירה כזאת. זה אומנם לא תואר אקדמי מלא, אך מצד שני, קורס מקצועי הרבה יותר קצר וזה אומר שמהר מאוד תוכלו להיכנס למעגל העבודה ולהרוויח כסף.

ללמוד במקום מוביל

זה לא משנה באיזו מסגרת לימודים תבחרו ללמוד בסופו של דבר, כי אם יש משהו חשוב, זה גם לבדוק שאתם בוחרים בבית הספר הטוב ביותר. זה נכון לגבי אוניברסיטה, מכללה וגם לגבי קורסים מקצועיים שונים, כי אם אתם כבר משקיעים זמן וכסף, למה שתתפשרו על פחות מהטוב ביותר? לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק את הסילבוס של הלימודים שאליהם אתם נרשמים, אך כדאי גם לברר מי המרצים ובעיקר – האם מדובר על מקום שיש לו רזומה? האם כל מי שלמד באותו בית ספר שאליו אתם פונים באמת יצא מרוצה? נסו לעשות את כל הבירורים האפשריים ותראו שלא תצטערו על כך.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים