השקעות בניירות ערך – המדריך המלא

עד לפני קצת יותר מעשור היתה הריבית בישראל גבוהה למדיי ודי היה בהשקעה בתוכנית חיסכון על מנת לשמור על הערך של הכסף ואפילו להרוויח. ואולם בשנים האחרונות הוריד בנק ישראל את הריבית כמעט לאפס. כתוצאה מי שמעוניינים לחסוך מגלים לא אחת שהשקעה בפיקדון או בתוכנית חיסכון כמעט שאיננה נושאת רווחים, ולרוב אפילו לא שומרת על הערך של הכסף. בשורות הבאות נציג בפני הקוראים את האפשרויות לביצוע השקעה בניירות ערך, באופן שיסייע לשמור על הערך של הכסף ואפילו להרוויח. מהם בכלל ניירות ערך? מהם היתרונות בהשקעה בניירות ערך, ומהם החסרונות? מהו המקום הנכון שבו כדאי לבצע השקעות? האם זה הבנק, או אולי מקום אחר? להלן התשובות וכמובן שתוכלו למצוא תשובות ומדריכים נוספים באתר שקוף פורטל פיננסי.

מניות וניירות ערך – מה זה בכלל.

שוק ניירות הערך כולל מספר לא קטן של מכשירים פיננסיים. עם המכשירים הללו ניתן למנות מניות, אגרות חוב וכן ניירות ערך הצמודים למדד כל שהוא – מדד מחירי הסחורות, הזהב או הכסף כדוגמה. בנוסף, קיימים מכשירים פיננסיים אחרים, שתקצר היריעה מלהזכיר אותם כאן.

מניה היא נייר ערך שהמחזיק בו הוא הבעלים של חלק מסוים בעסק שהנפיק אותה. חברות ועסקים מנפיקים מניות, על מנת לגייס כסף הנדרש להן. עם זאת, מרגע שהמניה נרכשה, יש לה חיים משלה שאינם קשורים בהכרח לביצועים של העסק. ערך של מניה יכול לעלות ולרדת, להישאר יציב או להיסחר בתזזיתיות, הכל בהתאם להערכות ולפעולות השונות של המשקיעים בה.

אגרות חוב – אגרת חוב יכולה להיות מונפקת על ידי ממשלות, כמו גם על ידי גופים עסקיים שונים. אגרות החוב נושאות ריבית קבועה שמי שהנפיק אותן מתחייב לשלם אותה, יחד עם הסכום שהושקע באגרת החוב שנרכשה, במועד מסוים הקבוע מראש. מדובר בדרך כלל בהשקעה סולידית, שמידת הסיכון בה קטנה יחסית.

ניירות ערך צמודות מדד – בשנים האחרונות התגברה המגמה של הנפקת ניירות ערך הצמודים למדד מסוים. המדד יכול להיות מחיר הכסף או הזהב, או לחילופין מחיר הנפט. ניירות הערך הצמודים יורדים או עולים בערכם, בהתאמה לתנודות במחיר החומר שאליו הם צמודים.

היתרונות בהשקעה בניירות ערך

השקעה נכונה בניירות ערך יכולה לייצר רווחים גדולים, גם בעידן שבו הריבית והאינפלציה אפסיות. מנגד, השקעה רשלנית עלולה לגרום להפסדים ניכרים. מומחים להשקעות מסתייעים באסטרטגיות שונות, על מנת לייצר רווחים. יש משקיעים המתמחים במניה אחת ויחידה, ומבצעים רכישות ומכירות שלה בהתאם למידע המצטבר ולהיכרות שלהם עם המניה. עם זאת, מי שאיננו מתמחה בתחום צריך להיעזר ביועצי השקעות מורשים, המתמחים בתחום ומסייעים למי שמשקיע באמצעותם ליצר רווחים נאים, גם מהשקעות בסדרי גודל קטנים.

הבנקים השונים מציעים פלטפורמות המקלות על המשקיעים לפעול בבורסה. עם זאת, העמלות הגבוהות שהם לוקחים עבור השירותים שלהם הן גבוהות. במקביל, ניתן לבצע השקעה גם באמצעות גופים פיננסיים חוץ בנקאיים, המעניקים את אותה הפלטפורמה אבל העמלות שהם גובים תמורת השירות נמוכות משמעותית מהעמלות של הבנקים. מעוניינים להיכנס לעולם ההשקעות? עשו את זה נכון ובשום שכל. השקעה נכונה תניב רווחים נאים, גם במצב של אינפלציה וריבית אפסיות.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים