למידת שפה חדשה – המאמר המקיף

אין הרבה דברים שיכולים להיות מרתקים ומעניינים כמו ללמוד שפה חדשה, ועל כך יעיד כל מי שעשה את זה ברצינות. עם זאת, במידה ואתם חושבים להתחיל ללמוד היום שפה חדשה, כדאי שתכינו את עצמכם לאתגר לא פשוט, שכן שפה היא עולם ומלואו. ראשית, צאו מנקודת הנחה שכל אותם משפטים ש"איטלקית זו שפה קלה" או ש"סינית זו שפה מסובכת", לא תמיד מדויקים. זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין ובנוסף, זו גם שאלה של איך אתם לומדים את השפה. מה שבטוח זה שכאשר מדברים על למידת שפה מדברים לא רק על אוצר מילים או על חוקי דקדוק, שכן בפועל ללמוד שפה זה להכיר תרבות. לא באמת תוכלו להכריז על עצמכם כעל אנשים שיודעים צרפתית, רוסית או כל שפה אחרת עד שלא תכירו גם את התרבות של המדינה לעומק ואת ההיסטוריה שלה. יתרה מכך, ממש כפי שהעברית משתנה לאורך השנים, כך קורה גם בשפות אחרות. משמעות הדברים היא שלמידת שפה זה משהו שאף פעם לא נגמר, שכן מדובר על פרויקט של חיים שלמים.

אותיות באנגלית

איך בכל זאת עושים את זה נכון?

למרות הקושי והאתגר החלטתם להתחיל ללמוד שפה חדשה? אם כך, הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את המטרה ואת הסיבה. כלומר, האם אתם לומדים שפה חדשה כי היא יפה בעיניכם? או שאולי אתם רוצים ללמוד שפה מסוימת כי נדמה לכם שהיא טובה לעסקים? האם אתם רוצים ללמוד שפה מסוימת כי אתם רוצים ללכת ללמוד באוניברסיטה במדינה שבה דוברים את אותה שפה? אם תהיה לכם מטרה מוגדרת תוכלו גם לתכנן את צעדיכם טוב יותר ולראות כיצד אתם רוצים, מוכנים ויכולים ללמוד את השפה שבה בחרתם. יש כמובן הבדל בין פנסיונרים שרוצים ללמוד שפה מסוימת כי יש להם זמן פנוי ובין אדם שבחר ללמוד אדריכלות בפירנצה ועליו לדעת איטלקית במהירות וברמה מספיק גבוהה. לכן יש להגדיר את המטרה ובהתאם לכך לבחור את המסגרת שבה אתם לומדים.

המסגרת הנכונה לכם ללמידת שפה

השלב הבא יהיה לבחור את המסגרת הנכונה לכם ללמידת שפה. בעידן המודרני שבו אנחנו חיים יש כמה דרכים ללמוד שפות, כמו לדוגמא:

  • מורה פרטי
  • קורס עם עוד משתתפים
  • למידה אונליין
  • מפגשים עם דוברי שפת אם וכדומה

תוהים מה היא הדרך הנכונה ללמוד את השפה שתרצו? אם כך, כדאי שתדעו שכדאי יהיה לבדוק את כל הדרכים גם יחד. ראשית, לכל אחד מאיתנו יכולה להיות שיטה אחרת שתהיה יעילה יותר לקלוט וללמוד את השפה ושנית, הרבה פעמים השילוב של כמה טכניקות ביחד הוא זה שיוצר את ההבדל. מה שבטוח זה שאין תחליף ליצירת קשרים עם אנשים שדוברים את אותה שפה בתור שפת אם. לכן, אם אתם לומדים היום גרמנית, בהחלט כדאי יהיה לנסוע לגרמניה או לפחות להכיר אנשים שזו שפת האם שלהם ולהתחיל לדבר איתם.

הטיפ החשוב ביותר: אל תתביישו

לבסוף, כדאי מאוד גם להשאיר את הבושה בבית. העניין הוא שאם יש תחום שבו המשפט "אין הביישן למד" נכון – זה תחום השפות. אומנם זה נכון שצריך לצבור ידע, להגדיל את אוצר המילים וגם לדעת לפחות את בסיס הדקדוק, אך יחד עם זאת, אין תחליף לתרגול. לכן כדאי לא להתבייש ובכל הזמנות שיש פשוט לדבר ולדבר. יצחקו עליכם, יתקנו אתכם אך בסופו של דבר תלמדו ואין ספק שגם אתם, כמו רבים אחרים שבחרו לקחת על עצמם את האתגר הזה, תצליחו!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים