קידום אתרים

קידום אתרים: בדיקת פרופיל קישורים לאתר

אין מה לשגות באשליות –  בניית לינקים לאתר שלכם זה גורם חיוני להצלחה שלו. 

בנוסף להיות הלינקים החיצוניים פקטור בדירוג של מנועי החיפוש הם גם מסייעים להבאת מבקרים לאתר שלכם שבצורה אחרת לא היו מגיעים אליכם ישירות. ולכן, לינקים מגורמים שלישיים מתפקדים כאמצעי ישיר (מבקרים באתרים אחרים לוחצים על לינק לאתר שלכם) וגם אמצעי בלתי ישיר (לינקים לאתר שלכם מעלים את הדירוג שלכם במנועי החיפוש) להבאת מבקרים לאתר שלכם והגדלת התעבורה. 

אבל, כל מי ששתה כוס יין אחת יותר מדי בארוחת ליל הסדר המשפחתית כבר יודע, שיש דבר כזה יותר מדי ממשהו טוב.

תבנו יותר מדי לינקים חיצוניים לאתר שלכם ולא רק שהאפקטיביות שלהם תלך ותרד עם הזמן אלא אתם גם עלולים לקבל עונש ממנועי החיפוש – עונש שיפגע בדירוג שלכם כך שכבר לא תופיעו בעמוד הראשון ובמקרים קיצוניים מנוע החיפוש של גוגל עלול אף לסווג את האתר שלכם כספאם ולהסתיר את האתר שלכם לחלוטין. 

בדיקת פרופיל הקישורים כחלק מתהליך של קידום אתרים של האתר שלכם באופן תדיר אם כן הוא צעד הכרחי שכן הוא יכול לסייע לכם להציל את האתר שלכם מעונשים וכן לוודא שכל הקישורים שמפנים אל האתר שלכם אכן מסייעים לכם ולאו דווקא מורידים את הדירוג שלכם. 

 

מה זה בכלל פרופיל קישורים?

כשאתם שומעים יועץ אתרים מדבר על פרופיל קישורים של אתר מסוים מה שהוא מתכוון אליו בתכלס זה לכל הקישורים החיצוניים שיושבים באתרים אחרים ושמפנים אל האתר המסוים ההוא, וכן למאפיינים של אותם לינקים. 

לפי מספר מומחים בתחום, פרופיל קישורים מתבסס על שלושה פקטורים בנוסף לכמות הלינקים שמפנים לאתר:

  • סוג הלינקים שמכווינים לאותו אתר:

שם המשחק כאן הוא איכות. אתם מעוניינים שהלינקים שיפנו אל האתר שלכם יהיו מאתרים לגיטימיים ורלוונטיים.

אתם מעוניינים שהקישורים לאתר שלכם יהיו מכתבות או ממקורות תוכן שאכן קשורים לתוכן של האתר שלכם. לא כל לינק לאתר שלכם הוא חיובי שכן אם הלינק לא קשור באופן ישיר לאתר שלכם הוא עלול להתפרש כלינק ספאם וכך לפגוע באתר שלכם.

  • הביטוי באנקור שמופיע בטקסט שעליו הלינק שמור :

  (על איזו מילה או ביטוי אתם לוחצים כאשר אתם מועברים ללינק זה). 

הטקסט הזה הוא שימושי מאוד מפני שהוא מאותת למנועי החיפוש מה מקושר לעמוד הספציפי בו הקישור נמצא. כך לדוגמא אתם תצפו שעל הלינק שבו כתוב "מכבי חיפה" תופנו לאתר של קבוצת הכדורגל, ותופתעו מאוד אם הקישור יפנה אתכם דווקא לאתר של מקדונלדס. 

ישנו קשר הדוק בין אנקורים טובים ובין דירוג טוב, אך אנקורים שנזרקים לאוויר רק לשם השיבוץ בעוד ועוד מילות מפתח גם כן ייצור יותר נזק מתועלת. 

אנקורים לא ממוקדים גם הם עלולים לפגום באיכות פרופיל הקישורים שכן הם יאותתו מסרים מנוגדים למנוע החיפוש בנוגע לתוכן של האתר.

  • הדרך בה הלינקים הללו הושגו:

אנחנו לא נפתיע אף אחד כאן כשנספר שגוגל לא האוהד מספר אחד של קישורים ממומנים. אבל חשוב לשים לב שאם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם באמצעות קישורים ממומנים עליכם להיות מאוד מאוד זהירים באיך שאתם עושים זאת, וזאת מפני שאם תעשו את זה בצורה שקופה אתם תסתכנו בקבלת עונש מגוגל.

בנו לינקים אורגניים במקביל, צרו תוכן איכותי שאליו הלינקים יובילו, קדמו את האתר בדרכים אחרות במקביל. 

לא קשה למנוע החיפוש לשים לב שמשהו חריג באתר שלא עדכן את התוכן שלו תקופה מסוימת אך בין לילה יש אליו אלפי קישורים חדשים. 

גוגל מתייחס לפקטורים אלו בכבדות ראש ובכך מונע הלכה למעשה המון ניסיונות לא טבעיים להטות את תוצאות החיפוש שלו על ידי הוספה אוטומטית של לינקים באתרי-קש שמטרתם היחידה להיות אתר חיצוני שמכיל לינקים לאתרים אחרים.

 

מה הם הסימנים שפרופיל הקישורים שלכם במצב לא טוב?

  1. אם לאתר שלכם יש כמות גדולה (אין מספר אחיד, אבל הערכה גסה היא של מעל ל-20%) של לינקים ממומנים.
  2. אם לאתר שלכם יש בלוגים או חשבונות ברשתות החברתיות אשר מפנות אליו והם מפוקפקים או ממומנים.
  3. אם ישנם לינקים לא רלוונטיים לאתר שלכם או לינקים מזויפים עם אנקורים לא עדכניים.

חשוב לשים לב שמנוע החיפוש של גוגל מדרג וכן מעניש לפי מספר פקטורים שמצטברים יחד. לכן, כמות לינקים קטנה זה בסדר, ואם היה בלוג שהפנה אליכם אבל החליט להספים אז זה אולי נסלח אבל ברגע שאתם צוברים מספיק דגלים אדומים אזי הדירוג נפגע ואתם נענשים.

 

איך לבדוק את הפרופיל שלי?

כדי לראות את פרופיל הקישורים שלכם אחד האתרים שיוכלו לעזור לכם הוא MAJESTIC SEO אשר בו מכניסים את הכתובת של האתר שלכם והוא יחפש ברשת כולה את כל הלינקים שמפנים אל האתר שלכם. שימו לב שאתר זה הוא בתשלום אך ניתן להשיג מידע טוב גם מהגרסה החינמית המוגבלת שלו.

בנוסף, חשוב שתשימו לב שכמות הלינקים שבפרופיל שלכם הוא לא המספר הכי חשוב. 

מה שחשוב זה האיכות של הלינקים שלכם – כלומר האיכות של האתרים בהם הלינקים נמציאם וכן רלוונטיות האנקורים שלכם. 

חשוב להקפיד על היחס בין כמות האתרים השונים שמפנים אל האתר שלכם וכמות הלינקים הכללית. אם יש אתר אחד או שניים שמביאים לכם אלף לינקים זה פחות טוב מאשר חמש מאות ללינקים אשר מגיעים ממאה אתרים שונים.

לסיכום, בצעו באופן שגרתי את הבדיקות הללו על הפרופיל שלכם, בכך תוכלו להגן על עצמכם מענישה של גוגל, תוכלו להסיר לינקים שבורים או מזיקים מהאתר שלכם ותוכלו לראות אילו דברים אתם עושים שעוזרים לכם להשיג עוד ועוד לינקים בצורה אורגנית.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

איך לבנות אתר עם דגש לקידום אתרים

בבניית אתר אינטרנט חדש, חשיבות אדירה קיימת לתשומת לב לפרטים הקטנים של SEO אשר יעשו את האתר מזמין ומרוויח החל מההתחלה, וכן ניתן יהיה להגיע לתוצאות יפות מאוד ומרחיקות לכת

איך לשפר חוזה לקידום אתרים

חוזים באופן כללי ובפרט חוזים שאתם חותמים עם חברות לקידום אתרים נוטים להיות משהו שמנסים להימנע מההתעסקות בו ככל הניתן, לקוות שקיבלתם משהו שלא דופק אתכם, שלא פספסתם איזה סעיף