איך לאבחן לקויות למידה

אבחון לקויות מתבצע אצל ילדים ואצל מבוגרים גם יחד, בעוד שבשנים האחרונות ישנן שיטות טיפול מצוינות ומאוד אפקטיביות להתמודדות עם לקויות למידה, קשיי למידה, קשב וריכוז. מתמודדים עם הקושי לייצר קשב ממושך? קשה להתרכז? אל תפספסו אל ההקלות המגיעות לכם במוסד הלימודי שלכם.

בין אם מדובר בלימודים אקדמאיים או בלימודים מסוג אחר, ייתכן וקשה לכם להתרכז. מדוע קשה לכם לקרוא דף שלם, מבלי הצורך להתחיל מההתחלה כל מספר שניות? מדוע אנשים מדברים עמכם, ואתם מוצאים את עצמכם נודדים במחשבותיכם תוך כדי שהקשב מופר? ישנן תשובות לכך. ייתכן וגם אתם מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, הפרעות למידה וכדומה.

 

הפרעות למידה בפסיכומטרי – כיצד מטפלים?

במידה אותם אכן סובלים מקשיים אלו, חובה לזכור כי בימינו המתפתחים טכנולוגית כל רגע, קל מאוד לאבחן אתכם ולזכות אתכם בהקלות המגיעות לכם. כיצד משיגים הקלות ללימודים בסיכומטרי למשל? הקלות ללימודים לפסיכומטרי משיגים רק לאחר שמצבעים אבחון לקויות למידה. אבחון לקויות למידה לסטודנטים לפסיכומטרי מתאים לסטודנטים בכל שלב כמעט, ואין ספק כי האבחון מתאים גם לסטודנטים שכבר התחילו את לימודי התואר שלהם.

בין אם אתם בשנתכם הראשונה ללימודים או באמצעם, ואתם מרגישים קשיים בלמידה, מומלץ לעבור או אבחון פסיכודידקטי, או אבחון מסוג אחר. במקרים רבים, אבחון נכון שמזכה אתכם בהקלות המתאימות, עשוי להיות מה שיוביל אתכם אפילו להצטיין בלימודים.

 

הקלות בלימודי הפסיכומטרי

אל תישארו מאחור, זה שהציונים שלכם נמוכים, לא אומר שאתם פחות חכמים מכולם. חבריכם לספסל הלימודים מצליחים לקרוא באופן רציף וללא קושי? לייצר קשב טוב בשיעורים ובהרצאות? ייתכן ובעזרת הטיפול הנכון, אתם תחוו חוויית לימודים נורמטיבית לחלוטין.

לימודי הפסיכומטרי הם לימודים מפרכים למדיי, וחובה לזכור שהם מפרכים עבור כולנו, בין אם אנחנו לוקים בהפרעות קשב וריכוז או לא. לימודי הפסיכומטרי מצריכים יכולות של ריכוז וקשב, אותן לפעמים ניתן לפתח במהלך הזמן.

 

מפתחים יכולות למידה עם הזמן?

לעיתים, כדי להיות מסוגלים לפתח את היכולות האלו במשך הזמן, צריך גם לקבל טיפול תרופתי. בפעמים רבות, הטיפול התרופתי מקנה למטופל את השלווה, שמובילה אותו לפתח יכולות לימודיות. במילים אחרות ופשוטות יותר, אם האדם כל הזמן בלחץ וסטרס, הוא בדרך כלל לא יהיה מסוגל לפתח יכולות כאלו ואחרות. מה שיאפשר לו את הפיתוח של יכולות למידה, הוא הרוגע והשלווה שטיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי מסוגלים לתת.

בכדי להיות זכאים בהקלות לימודיות כאלו ואחרות, מומלץ לאתר מכון לאבחון פסיכודידקטי מומלץ. במידה וישנו הצורך לעבור אבחון מסוג אחר, כמו למשל אבחון ממוחשב BRC, אנשי המקצוע יכווינו וידריכו. בכל מקרה, את האבחון לא מומלץ לדחות. אם אפשר, ההמלצה היא לעבור אבחון קשיי למידה לפני תחילת לימודי הפסיכומטרי. בהצלחה, אל תשכחו שלכולנו ישנן חוזקות ולכולנו ישנן חולשות. בעוד שחלקנו יהיו חזקים מאוד במספרים, אחרים ישלטו באנגלית. בעזרת טיפול נכון ואבחון מדויק, חוויית הלימודים שלכם תהיה הרבה יותר נעימה ומלמדת.

ילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים