איך לטפל נכון בבשר

הרבה אנשים חושבים שהם הכי טובים במטבח, בין אם זה בתחומי הבישול, הצלייה או האפייה. דבר מה שרבים לא יודעים הוא שהרבה לפני הבישול יש שלב של טיפול. שלב הטיפול – בירקות, בבשר, בקטניות ובעוף הוא לא פחות חשוב מהבישול עצמו, ובמאמר הקרוב נבין איך לטפל נכון בבשר.

 

התאימו את הבשר לתבשיל

כדי להבין איך לטפל נכון בבשר, כדאי קודם כל לדעת איזה נתח בשר לקנות עבור כל מנה. אם אתם עושים תבשיל בבישול ארוך, לא בטוח שתבחרו בסטייק אנטריקוט, ואם אתם רוצים סטייק טוב ועסיסי – לא תבחרו בבשר טחון.

אחרי שבחרתם את הנתח הדרוש לכם להכנת המנות שתרצו להכין, יתחיל שלב הטיפול שבו תצטרכו להקפיד על החוקים הלא כתובים של איך לטפל נכון בבשר.

 

רכישת הבשר

איך לטפל נכון בבשר? וודאו בשלב הראשון שהאטליז ממנו אתם קונים את הבשר הוא אטליז איכותי שבעצמו מטפל נכון בבשר. אתם אמורים לקנות בשר שצבעו אדמדם ואחיד, ללא כתמים אפורים או ירקרקים. השומן של נתח הבשר צריך להיות בהיר ועל הנתח עצמו להיות בגודל לא מאוד גדול. נתח גדול יותר יעיד על קושי הבשר, לעומת נתח קטן יותר שיהיה קל יותר לטפל בו.

 

איך לטפל נכון בבשר

אז השאלה איך לטפל נכון בבשר יכולה לקבל מספר תשובות, בהתאם למנה שאתם מכינים. אם אתם מכינים מרקים או ציר – תוכלו להכניס את נתח הבשר לתוך המים, והוא יפריש אליהם את הטעמים שלו.

לעומת זאת, אם אתם רוצים שדווקא נתח הבשר יספוג את טעמי הנוזל, סגרו אותו קודם על המחבת ורק אז הוסיפו את הנוזל החם, ככה ייעשה התהליך ההפוך בדיוק.

שלב נוסף באיך לטפל נכון בבשר מתעסק בחיתוך הבשר. מומלץ מאוד לחתוך את הבשר כשהוא בטמפרטורה הקרה ביותר – כך נוכל לשלוט באסתטיות והדיוק של החיתוך. בנוסף, לקראת צליית הבשר יש להביאו לטמפרטורת החדר, כך יימנע כיווצו.

 

איך הכי טוב לצלות בשר?

צליית בשר היא לא עניין חובבני. אמנם כל ישראלי בטוח שהוא הכי טוב בצליית בשר על המנגל או על האש, אולם טכניקות הצלייה לא בהכרח מעידות על טיב צליית הבשר. הדבר גם קשור בסוג הגריל בו משתמשים, ובדיוק בשביל זה הכנו לכם את ההמלצה הבאה.

 

WEBER – מותג גריל גז

גם אם יש לך את כל הטכניקות לצלייה, בלי גריל טוב הטכניקות האלו לא יהיו שוות הרבה. הכר את WEBER – מותג גריל גז מהמובילים בעולם. המותג מציע מוצרים כמו גריל גז, גריל פחמים, מעשנות בשר ועוד, ומבטיח איכות צלייה מעולה לבשר טעים שלא תפסיקו לקבל עליו מחמאות. רוצה לדעת עוד על המותג ועל המוצרים? לחץ כאן וגלה עוד על העולם של WEBER.

 

 

נתח סטייק על האש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים