איך לעשן בשר במידה המושלמת

בשר מעושן הוא אחד הדברים הטעימים ביותר. למעשה, העישון ככלל הוא דרך מצוינת לעיבוד מזון בכלל ועל אחת כמה וכמה עיבוד של דגים ובעיקר בשר. ואולם למרות ההסכמה הכללית על העובדה הזאת, הרי שיש חילוקי דעות מהותיים בין אנשי מקצוע באשר לכלים המתאימים ביותר לעישון ובאשר לדרך הנכונה לעשן בשרים, עופות, דגים ואפילו ירקות. בנוסך, חשוב לדעת שלא רק עצם העישון משנה את התוצאה הסופית אלא גם גורמים אחרים כגון התיבול, משך העישון וסוג העשן. מהו בעצם עישון בשר ואיך הוא מתבצע בפועל? אילו סוגים של מעשנות ניתן למצוא בשוק ומהי הדרך הטובה והמושלמת ביותר לעשן בשר? בשורות הבאות נעסוק בנושא שאוהבי הבשר נוהגים לדסקס בו לעיתים קרובות.

 

מה זה עישון בשר ואיך הוא מתבצע

עישון בשר פירושו השארת נתח בשר במקום סגור, כאשר העשן המצטבר בתוכו מעבד למעשה את הבשר ומעניק לו את הטעמים שלו. כבר בזמן הקדום היה נהוג לעשן מוצרים שונים ובעיקר בשר. זאת, הן לצרכי אכילה והן לצרכי שימור. חשוב לזכור שבזמנים ההם טרם הומצא המקרר, ולפיכך העישון היה הדרך המקובלת לשימור. מנגד, עישון או צלייה של הבשר נועדו לאכילה מיידית או בטווח הזמן של לא יותר מיממה אחת או שתיים. לצורך העישון משאירים את הבשר בתוך המעשנת – כלי סגור שאל תונו נכנס העשן ועושה את העבודה. יש סוגים של מעשנות שבהן מקור החום הוא בתוך תא העישון ויש כאלה שבהן מקור העשן הוא חיצוני. העשן יכול להיות עשן פחמים, עשן שמקורו בגז או בגוף חימום חשמלי. בנוסף נוהגים אנשים המתמחים בתחום להוסיף לחומרי הבערה חומרים או מרכיבי ריח וטעם שונים המשנים או משפרים את הטעם. גם התיבול של הבשר והציפוי שלו עשויים לתרום באופן משמעותי להצלחת העישון.

 

סוגים שונים של מתקני עישון

הסוג של מתקן העישון הוא זה המעניק לבשר המעושן את הטעם הרצוי. כאמור, יש מתקני עישון שחומר הבערה שלהם הוא עץ או פחם, ואחרים הם מקני גז או חשמל. בנוסף, יש מתקני עישון בגדלים שונים הנותנים מענה למגוון רחב של צרכים. ישנם מתקני עישון קטנים, בינוניים או גדולים במיוחד, המיועדים לעישון בשר בכמויות מסחריות. בחירת המתק מתבצעת בהתאם לצרכים ולהעדפות השונות. עם הסוגים המועדפים של מתקני עישון ניתן למנות את המתקנים של D&S המשלבים איכות ועמידות לאורך זמן.

הדרך הטובה והנכונה ביותר לעשן בשר אמורה להתאים להעדפות של המומחה. עם זאת, במרבית המקרים עישון ארוך עדיף על עישון קצר, ויש לא מעט אנשים המעדיפים עישון באמצעות פחמים על פני עישון בכל צורה אחרת. זאת, למרות העובדה שעישון כזה כרוך בהשקעה רבה יותר באופן יחסי של זמן ומאמץ. מעוניינים לדעת עוד? רוצים לבחור מתקן עישון איכותי? צרו קשר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליכם בהקדם למתן מידע נוסף וסיוע בבחירת מתקן העישון המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים