טכניקות זיכרון יעילות ללמידה

ממש עוד מעט מתחילה תקופת המבחנים הראשונה שלכם ואין לכם מושג איך תעברו אותה? אם כך, ברור מדוע אתם זקוקים לא רק לטיפים שונים ללמידה נכונה, אלא גם לשיפור הזיכרון. מי מאיתנו לא חווה בעבר את התחושה שהוא לומד, מבין את החומר אך בסופו של דבר לא לגמרי זוכר אותו? אם גם אתם מרגישים כך, הגיע הזמן שתדעו שיש מספר טכניקות זיכרון יעילות ללמידה. ראשית, במקום רק לשבת ולהקשיב בכיתה, מאוד מומלץ גם לכתוב ראשי פרקים. כאשר אנחנו כותבים החומר נכנס למוחנו בצורה נוספת, אקטיבית יותר, ולא רק בצורה פאסיבית של שמיעה. שנית, נסו להשתמש אותיות ראשונות, בראשי תיבות ובקיצורים נוספים שיוכלו לעזור לכם לזכור כל מה שצריך.

שלבי המוח

השתמשו בדמיון

לא אחת קורה שמרוב לחץ אנשים שלומדים למבחן כלל לא משתמשים בדמיון שלהם. אנחנו קוראים כמויות גדולות של חומר ומנסים פשוט לזכור אותו, אך זו שיטה שנועדה מראש לכישלון. לכן אנחנו מציעים לכם כן להשתמש בדמיון, כי אם תתחילו לדמיין את הדברים, אתם תראו שתזכרו אותם הרבה יותר טוב. לדמיון שלנו יש כוח אדיר שמשפיע בצורה משמעותית ביותר על הזיכרון, אז למה לא להשתמש בכל הכלים הללו כדי להגדיל את היכולות שלנו? כמו כן, כמובן שכדאי יהיה גם לתמצת את החומר שאתם צריכים לזכור, לעשות סיכומים ובסופו של דבר גם את הסיכומים להעביר לנקודות בלבד.

לעצב את הבית מחדש עם פתקים שמזכירים

אתם נמצאים בלב ליבה של תקופת המבחנים? מרגישים שאתם קוראים חומר אבל שנייה אחר כך שוכחים הכול? אם כך, עכשיו זה הזמן לעצב את הבית מחדש עם פתקים שונים. אם תתחילו להדביק פתקים על המקרר, על המראה או בכל מקום אחר עם נקודות שקשורות לחומר הלימודים – זה יעזור לכם מאוד. כך תוכלו לראות את אותן נקודות שיכולות לעורר את הזיכרון שלכם גם בדרך לאמבטיה או בזמן כל פעילות אחרת. אתם תראו שבסופו של דבר, השילוב של כמה טכניקות כאלה ושינה לפני הלמידה הוא זה שיהפוך את הלמידה ליעילה יותר ואת הזיכרון להרבה יותר טוב.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים