כיצד להתכונן למבחן בצורה נכונה

אם אתם מסיימים ממש בקרוב את הסמסטר הראשון שלכם בלימודים, ברור מדוע אתם מתרגשים לקראת תקופת המבחנים. מאז ומעולם כולנו שומעים על אותם סטודנטים שלומדים שעות ארוכות בלילות, לא ישנים ומגיעים עייפים מאוד לכל מבחן. עם זאת, האם זו הדרך היחידה שבה ניתן לעשות את הדברים? או שאולי אפשר היום גם לעשות את הדברים אחרת? איך באמת לומדים למבחן בצורה נכונה ומהן הדרכים והטכניקות הכי טובות שיש להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל ציונים יפים? אם גם אתם מוטרדים מכל השאלות הללו דעו שאתם לא לבד. אין סטודנט שנרשם ללימודים, השקיע כל הסמסטר ולא היה רוצה לקבל את הציונים הכי טובים שאפשר. לכן כדאי שתעיינו במאמר שמופיע כאן לפניכם כי הוא כולל מספק טיפים שיוכלו לעזור גם לכם, כמו להרבה אנשים אחרים, להוציא ציונים יותר טובים.

איש לומד

תכננו את הזמן

אם יש משהו שיכול לעשות את ההבדל בין ציון בינוני, ציון עובר או ציון טוב, זה תכנון הזמנים. בדקו תחילה במה עוסק המבחן, על איזה היקף של חומר מדובר והאם מדובר בכלל על מבחן בכתב, על עבודה שעליכם להגיש או על מבחן בעל פה. בהמשך כדאי יהיה לבדוק גם מתי המועד שאליו אתם מתכוונים לגשת, שכן בהתאם לשני הנתונים הללו תוכלו לחלק את הזמן שיש לכם. זה לא באמת הגיוני ללמוד עשר שעות ביום אחד ואחר כך לא ללמוד שלושה ימים שלמים, שכן מדובר על למידה שאינה יעילה כמו למידה ללא שינה. לכן, אם יהיו לכם כבר עכשיו את הנתונים לגבי מועד המבחנים והחומר לכל מבחן, תוכלו לעשות חלוקה שווה. כך תדעו כמה אתם צריכים ללמוד בכל יום ואתם תראו שכאשר הכול יהיה מוגדר – יהיה לכם הרבה יותר קל לעמוד במשימות וללמוד בכל יום באמת את מה שתכננתם.

בחרו את מקורות הלימוד מראש

הדבר הכי גרוע שסטודנט יכול לעשות כאשר הוא מתחיל ללמוד למבחן, זה למעשה לבזבז זמן רב בכל פעם מחדש על חיפוש המקורות השונים שמתוכם הוא לומד. לכן בהחלט כדאי להקדיש יום אחד לחיפוש המקורות ולהכין לעצמכם אותם מראש. כך תוכלו להיות בטוחים שבכל יום מעכשיו כאשר תרצו לשבת וללמוד את השעות שעליהן החלטתם, לא תצטרכו להתחיל לחפש מחדש את מקורות הלימוד שלכם. כמו כן, בנקודה הזאת כדאי להזכיר שיש משמעות לשילוב של כמה מקורות בו לימוד במקביל שכן כך תוכלו לקבל תמונה רחבה יותר על הנושא. קחו בחשבון גם את אתרי האינטרנט שמהם תוכלו ללמוד שכן אין ספק שלמידה אונליין, עבור רבים מאיתנו, יכולה להיות נוחה במיוחד.

שימו לב גם לתפאורה

עוד כמה דברים חשובים שכדאי יהיה לקחת בחשבון אלה שאלות כמו:

  • באיזה שעות במהלך היממה אתם לומדים טוב יותר ומצליחים להיות יותר מרוכזים?
  • האם אתם מעדיפים ללמוד לבד או עם חברים?
  • איפה אתם רוצים ללמוד?

אומנם זה טבעי שרוב האנשים יחשבו על לימודים בבית, אך מצד שני, יש גם אנשים שלומדים טוב יותר בבתי קפה, באוויר הפתוח או מול הים. לכן רצוי מאוד לבדוק איפה אתם יכולים להתרכז בצורה טובה יותר והיכן תוכלו להפיק את המקסימום מהשעות שאתם מקדישים ללימודים. מה שבטוח זה שאם תלמדו בצורה נכונה, מסודרת ועם האנשים שמשרים עליכם אווירת לימודים טובה – יש לכם סיכוי לסיים את תקופת המבחנים עם ציונים טובים. אתם תראו שלא תצטערו על ההשקעה בלימודים הגבוהים שבהם בחרתם, כי הלימודים סוללים לכולנו עתיד.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים