אז למה לי ביטוח עכשיו?

אחח, כמה שאנחנו אוהבים להגיד דברים בלי ביטוח, דברים כמו צמד המילים – "יהיה בסדר". פוטרת? "יהיה בסדר!", שברון לב? "יהיה בסדר!", אין אוכל במקרר? "לא נורא, יהיה בסדר!". אבל מה עומד מאחורי המילים האלו? מי ערב לנו שבאמת יהיה בסדר?

התשובה היא – אף אחד. בינינו, אין לנו באמת מושג מה יקרה עוד דקה, עוד יום, עוד שבוע. איפה נהיה? מה נעשה? מה יקרה לנו? בנקודה הזאת – "יהיה בסדר" מתחיל להיות בעייתי. בדיוק בשביל זה אתם רוצים לעשות ביטוח.

לעוד מידע על ביטוח וחסכון ניתן להכנס לאתר: https://harhabituach.co.il

אז נכון, המילה "ביטוח" עלולה להיות גדולה ומבהילה, אבל יש בה הרבה מעבר לנציג נחמד בטלפון שנשמע לנו כמו עוד מישהו שמנסה להוציא מאיתנו כסף. (ללמוד איפה הכסף האבוד שלכם)  זו מילה שעשויה להיות ה-"יהיה בסדר" היחיד שבאמת אפשר לסמוך עליו.

"בִּטֵּחַ: דאג לפיצוי עבור נזק עתידי אפשרי" (מתוך אתר "מילוג"). והנה בשש מילים פשוטות הבנו שהמילה הזו לא כזאת מפחידה. עכשיו, בואו נבין מה המשפט הזה אומר. ישנם מגוון מצבים בחיי היום-יום שלנו שעלולים לטמון בחובם סיכון פוטנציאלי. מצבים כמו נהיגה, שימוש בכרטיס האשראי, טיסה לחו"ל או מחלה, יכולים ברגע להפוך למקרים מצערים של תאונות, גניבת זהות ופרטים ואפילו מוות.

בטח תגידו עכשיו "מי זאת הפרנואידית הזאת?". אבל היי, אני גדלתי בבית פולני שבו יש להיות ערוכים תמיד לכל סיטואציה, בכל יום ובכל שעה.

ביטוח נועד בדיוק בשביל סיטואציות כאלו. קיימים עשרות סוגי ביטוחים – קטנים ככגדולים, וחשוב להבין מהם סוגי הביטוח שמתאימים לכל אחד מאיתנו. אדם שלא מחזיק רכב – כמובן שביטוח רכב לא רלוונטי לו. לעומת זאת, אדם שטס לחו"ל עם מזוודה ובה חפצים – זולים או יקרי ערך ככל שיהיו – ביטוח חו"ל רלוונטי לו מאוד – לכל מצב שלא יקרה, מאובדן ועד פגיעה בגוף.
סוגי הביטוח הנפוצים הם: ביטוח אלמנטרי-כללי, ביטוח חיים, ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח מנהלים, ביטוח משכנתא, ביטוח תאונות אישיות ועוד.

כמובן שלכל סוג ביטוח יש מספר סוגי פוליסות ("פוליסה – מסמך המעיד על חוזה ביטוח ומפרט את תנאי הביטוח", מתוך מילוג) ביניהן אפשר לבחור, וגם אם כבר בחרנו לעשות ביטוח מסוים – אפשר לבטח בסכומים נמוכים או גבוהים יותר, ביטוח מקיף יותר או פחות.

אז נכון, מדובר בעסק שדורש מאיתנו להשקיע את מיטב כספנו בדברים שאף אחד לא אמר שיקרו לנו, אבל כדאי להסתכל על הביטוח כמו מקור לשקט אישי, שמאפשר לנו לחיות את החיים בידיעה שגם אם משהו יקרה – אנחנו מכוסים. ואיך אומרים האמריקאים?
"Better safe than sorry". צודקים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים