איך ללמד את הילד שלכם לעשות את הצעד הראשון

הצעדים הראשונים שהילד הקטן שלכם עושה הם ללא ספק בין הרגעים המרגשים והמכוננים בחייו הקצרים עד כה. תוכלו לסייע וללמד את הילד שלכם לבצע את הצעדים הראשונים וכך לסייע לו בתהליך. הכנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בתהליך הלמידה של ילדכם.

צעדים ראשונים

הצעדים הראשונים של הילד בעולם הם אירוע מרגש. הגיל הממוצע נע בין 12 חודשים ל-14 חודשים, אך כמובן שיש חריגות לפה ולפה. על מנת לסייע לילד שלכם לצלוח את התהליך בצורה הטובה והיעילה ביותר, אתם צריכים לסייע ולעזור לו. נעלי צעד ראשון הם ללא ספק אחת הפעולות שעליהן נרחיב בהמשך, שמסייעות לילד בצעדיו הראשונים.

צעצועים וילד

כיצד נוכל ללמד את הילד שלנו איך לצעוד?

ובכן, כפי שכבר הבנו, הצעדים הראשונים בחייו של הילד שלכם הם ללא ספק מרגשים עבורכם וגם עבורו. על מנת שתוכלו לסייע לילדכם לבצע את אותם הצעדים הראשונים, הכנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בתהליך הלימוד. חשוב לציין, שעל אף שאנו מציינים כאן את הפעולות שמסייעות לביצוע צעדיו הראשונים של ילדכם, חשוב להיות רגישים למצב האישי שלכם: אם אתם רואים שהילד עדיין לא בשל לשלב הזה, אל תדחקו בו שמא הוא יפצע- מה שאנו רוצים להימנע.
אז קדימה, הוציאו דף ועט ותתחילו לרשום!

ראשית, לוו את הילד. כשאנו אומרים 'ליווי', אנו מתכוונים למילה במלוא משמעותה. כיום יש נטייה להורים צעירים להישאב לטלוויזיה או למכשיר הסלולארי ולהתייחס פחות לתינוק שלכם. כפי שציינו קודם לכן, הגיל הממוצע לצעדים הראשונים הוא בין 12 חודשים ל-14 חודשים. בפרק הזמן הזה, או כאשר אתם מזהים שהילד שלכם מבצע את המעבר משכיבה לישיבה ללא סיוע מכם, אתם יכולים להתחיל. תפסו אותו בכפות הידיים ולוו אותו בצעדיו הראשונים. חשוב מאוד להחזיק את הילד בשני ידיים, ולהימנע מהתעסקות בטלפון לשם צילום וכדומה. הליווי שלכם הוא הצעדים הראשונים של הילד בעולם.

שנית, נעלי צעד ראשון. לנעליים יש יתרונות רבים שמשפרים את התהליך. ראשית, הנעל מעניקה יציבות לרגל של התינוק, ומונעת ממנו להיפצע (עצמותיו עדיין חלשות). שנית, הנעל מונעת מצבים שבהם הילד ייפצע כתוצאה מדריכה על חפץ או כלי שעשוי לפגוע בו. שלישית ואחרון, הנעל מעניקה לילד את היציבות הדרושה לצעדיו הראשונים- הנעל 'מחזיקה' את הרגל בצורה נכונה ומסייעת לילד "להחזיק" את הקרקע בצורה חזקה ויציבה יותר.

שלישית, עידוד. אחת הפעולות החשובות ביותר בהתפתחות הילד בכל המובנים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על צעדיו הראשונים. הראו לילד שלכם שאתם גאים בו ושמחים איתו על צעדיו הראשונים. מחקרים מראים כי עידוד וחיזוק מצד ההורים, מביא את הילד להתפתחות מהירה בכל המובנים- דיבור, הליכה, זיכרון וכמובן קשרים חברתיים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים