מה כדאי ללמוד

בחירת מקצוע היא אחת הבחירות הקשות ביותר שצעירים מתמודדים איתה, בחירת מקצוע טוב שמצד אחד יעניין אותם ומצד שני יוכל לספק להם רווחה כלכלית היא לעיתים קרובות קשה ולא ברורה. צעירים רבים סולדים מהמחשבה שיצטרכו לשוב לספסל הלימודים באופן יום יומי ולאורך שלוש שנים ולא יודעים מה כדאי ללמוד.

תלמידה

אפיקי הלימוד האפשריים

בעבר לפני כ-20 ו-30 שנה, תואר אקדמי כלשהו היה מספיק כדי לפתוח דלתות רבות, ההנחה הזאת הולכת ומתערערת בשנים האחרונות שכן כמעט כולם עושים תואר כלשהו, לכן נשאלת השאלה האם יש יתרון כלשהו לבוגר אוניברסיטה על פני מי שיש לו ידע פרקטי ומעשי בתחום בו הוא רוצה לעבוד.

בנוסף, אנו עדים לירידת קרנן של הפקולטות למדעי הרוח, תארים אלה נחשבים קלים יותר והקריירות שהן מציעות לבוגריהן לרוב אינן מתגמלות במיוחד. לאור זאת אנו חווים עלייה ברצון של צעירים רבים להגיע לתחום ההייטק, בתחום זה המשכורות גבוהות באופן משמעותי ביחס לשכר הממוצע במשק ומאפשרות לעובדים בחברות ההייטק לחיות חיי רווחה.

כיצד מגיעים לשוק ההייטק מבלי לבזבז שלוש שנים?

אחד המוסדות הראשונים שזיהה את המגמות האלו הוא מכללת האקריו, מכללת האקריו זיהתה כי אין צורך בלימודים ארוכים ומייגעים כדי לספק את הכלים המתאימים להצלחה בשוק ההייטק. החברה הוקמה בשנת 1997 ומספקת הכשרות בתחום ההייטק לאלפי ישראלים מדי שנה.

החברה דוגלת במיקוד, היא מקיימת קורסים מעשיים שנותנים לבוגריה כלים שמאפשרים להם להתקבל לחברות ההייטק הישראליות, בנוסף החברה מעסיקה סגל שמגיע מתעשיית ההייטק עצמה ועל כן מבין מה הם האתגרים הנוכחיים, המכללה דואגת לשנות את תוכנית הלימודים בהתאם לדרישות השוק ומספקת לתלמידים במוסד תוכנית לימודים מסודרת עדכנית ויעליה.

אבל אני לא יודע אם השוק הזה מושך אותי?

מכללת האקריו הכניסה לשלב המיון שלה, שני שלבים מקדימים לפני תחילת הלימודים, השלב הראשון הוא הראיון האישי, בשלב זה המועמד מגיע לראיון אישי במהלכו נבדקת התאמתו לשוק ההייטק בכלל ולמכללת האקריו בפרט

לאחר מכן נערך קורס מיון שאורך בין 20 ל-40 שעות, בקורס זה המועמד יכול לבדוק האם החומר שמועבר בקורסים מושך ומעניין אותו, מעבר של הקורס הוא תנאי קבלה לכל אחד מהקורסים המקצועיים והאיכותיים שהחברה מציעה.

לאחר ביצוע שני השלבים הללו המועמד מקבל מושג טוב יותר בנוגע למשיכתו לתחום וללימודים. במידה והוא מחליט שתחום ההייטק לא מעניין או לא מושך אותו הוא יוכל לבטל את הרישום שלו למכללה ולקבל את כספו בחזרה.

אבל איך אני אמצא עבודה לאחר הקורס?

מכללת האקריו, בניגוד למוסדות לימוד אחרים, דואגת לבוגריה גם לאחר סיום הקורס, היא מעמידה לרשותם צוותי השמה שמועסקים על ידי המכללה ותפקידם לאתר משרות מתאימות לבוגרי המכללה. צוותים אלה מסייעים לתלמידים עד שהם מוצאים משרה מתאימה ובכך מכללת האקריו גם מבטיחה את העתיד התעסוקתי של תלמידיה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים